#1 Liebster Blog Award

07:27


Hej, hej! Przychodzę dzisiaj do was z odpowiedziami na pytania do Liebster Blog Award.
Zanim przejdę do właściwej części posta, to muszę was szczerze przeprosić za to, że przez wrzesień pojawił się może tylko jeden wpis. Nie chcę się tłumaczyć, ale powiem tylko, że to głównie wina internatu, bo od września nie mieszkam w domu i nie mam tam internetu. A gdy przyjeżdżam na weekend do domu, to nic nie chce mi się robić i albo spędzam czas z rodzicami, albo odrabiam lekcje i uczę się, bo w drugiej klasie liceum mam tyle nauki, że to aż przykre :(. To tyle. Nie będę obiecywała poprawy, bo i tak nie zacznę nagle wstawiać postów tak jak robiłam to w wakacje, bo to po prostu niemożliwe. Zapraszam do odpowiedzi.

Za nominację dziękuję Angelice <3
link do jej bloga --> http://www.uwielbiamczytac.pl/

1. Książka, która cię wzruszyła.

Pewnie nie będzie to nic oryginalnego, ale nigdy wcześniej nie wzruszyłam się tak, jak przy czytaniu "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes. Ryczałam jak bóbr z
chyba oczywistych powodów.
2. Którego pisarza/pisarkę cenisz najbardziej? Dlaczego?

Z biegiem czasu i ilością czytanych książek, odpowiedziałabym inaczej na to pytanie. Na tę chwilę nie mogę wyjść z podziwu dla Remigiusza Mroza, który stworzył tak wspaniałe historie, że to nie mieści mi się w głowie! Trylogia o komisarzu Forście i seria o prawniczce Chyłce podbiły moje serce całkowicie. Jestem zakochana w stylu pisania tego autora. Książki, które tworzy zawierają w sobie wszystko to, co kocham. Humor, inteligentne dialogi, charakterystyczne postaci, szybka i emocjonująca akcja. Dodatkowo pan Mróz jest bardzo miłą i skromną osobą, za co leci ogromny plus! :D
3. Czy zdarza ci się robić notatki w książkach, które czytasz?

Nie, nie robię tego. Jedynie zaznaczam cytaty kolorowym zakreślaczem albo po prostu ołówkiem.
4. Ulubiona lektura szkolna?


To jest naprawdę trudne pytanie, bo większość lektur szkolnych jest po prostu okropna. W podstawówce najbardziej podobała mi się książka Henryka Sienkiewicza "W pustyni i w puszczy". Natomiast w gimnazjum przerabialiśmy kilka naprawdę dobrych lektur, np. "Kamienie na szaniec", "Zemsta", "Dziady". A w liceum jak do tej pory (jestem w II klasie) najbardziej urzekły mnie: "Makbet" Szekspira i (jeżeli można to uznać za lekturę) zbiór trenów Kochanowskiego. To chyba tyle, jeżeli chodzi o moje ulubione lektury szkolne, ale jeszcze dużo przede mną, więc to na pewno się zmieni. :)
5. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?

Na początku nie lubiłam czytać, głównie przez lektury. Czytanie w podstawówce to była dla mnie jedna wielka męczarnia. Ale później przeczytałam "Igrzyska śmierci" i uświadomiłam sobie, że czytanie może sprawiać frajdę i można czytać inne książki niż lektury. Od tamtej pory czytam nałogowo.

6. Książka, która Cię rozczarowała?

Dużo jest takich pozycji, które są wychwalane pod niebiosa, a jak przychodzi co do czego, to okazują się niewarte tych wszystkich pochwał. Ale w ostatnim czasie taką książką, a w zasadzie trylogią są "Oddechy" Rebecci Donovan. Wszyscy, dosłownie wszyscy, tak się ekscytują tymi książkami, chwalą je. Zabierając się za pierwszy tom wydawało mi się, że przeczytam coś, co ma ciekawą fabułę, co jest wzruszające i co na pewno zapadnie mi w pamięć na długie lata. A co otrzymałam? Nudną jak flaki z olejem książkę, w której bohaterowie są tak strasznie irytujący i szablonowi, że to aż boli, no i do tego momenty, które miały być wzruszające i przygnębiające, okazały się tak głupie i nierealne, że momentami nawet zabawne. Drugi tom też przeczytałam, ale za trzeci się nie zabiorę nigdy.

7. Co skłoniło Cię do założenia bloga?

Na pewno to, że sama uwielbiam czytać blogi o książkach i oglądać filmiki na youtubie. Chciałam podzielić się z kimś moją pasją, jaką jest czytanie. Dodatkowo też to, że jestem na profilu humanistycznym i muszę rozwijać umiejętność pisania (XDDD).

8. Jakie nadzieje wiążesz ze swoim blogiem?

Jedyną, największą nadzieją jest to, aby mój blog miał czytelników, którym będzie podobało się to, co tworzę.

9. Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki?

Staram się nie ograniczać i czytam praktycznie wszystkie gatunki literackie, ale do moich ulubionych zdecydowanie należą kryminały, thrillery i powieści fantasy. To ich czytam najwięcej.

10. Co denerwuje Cię w książkach?

Trójkąty miłosne! To jest tak oklepane i beznadziejne, że mogłoby już zniknąć z książek. Nie cierpię tego wątku, a pojawia się on wszędzie, dosłownie! Nawet w lekturach szkolnych.

11. Co według Ciebie dało Ci czytanie?

Dzięki czytaniu mogę przenieść się w inny świat, oderwać od otaczającej mnie rzeczywistości, od problemów. Ale także książki dużo mnie nauczyły, nie są tylko rozrywką. Pod względem poznania ważnych wartości w życiu albo nawet takiej "czystej nauki", która znajduje się w książkach np. związanych z historią, gdzie można poznać różne fakty.


Moje pytania:
1. Od kiedy zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
2. Książka, która wiele Cię nauczyła i zapamiętasz ją do końca życia?
3. Ulubiony bohater męski? Dlaczego właśnie on?
4. Jaka ekranizacja książki najbardziej przypadła Ci do gustu?
5. Na jaką kontynuację czekasz najbardziej?
6. Bohater książkowy, z którym się utożsamiasz? Dlaczego?
7. Masz jakieś książkowe gadżety? Jak tak, to jakie?
8. Wolisz wypożyczać książki z biblioteki czy kupować?
9. Byłaś na jakichś targach/konwentach/spotkaniach? Jeżeli tak, to jak Ci się podobało?
10. Najładniejsza zakładka do książki, jaką posiadasz?
11. Dlaczego założyłaś bloga?

Osoby, które nominuję:
http://zakatekfangirl.blogspot.com/
http://czytam-z-pasja.blogspot.com/
http://isabelczyta.blogspot.com/




You Might Also Like

1 komentarze

  1. Też uwielbiam książki Mroza. Odkąd przeczytałam "Parabellum" stwierdziłam, żę muszę przeczytać wszystkie inne jego pozycje! :)

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images